Sunday, July 13, 2008

Mandi Air Rendaman Kristal..



Alkisah maka datanglah dua orang anak muda pangkat adik adik yang saya panggil Malik dan seorang lagi Wan. Kedua dua ni adalah penuntut di MSU (nama lamanya KUTPM) dalam jurusan Perdagangan Antarabangsa.

Malik ni agak berpengetahuan sedikit pasal batu batu kristal, hasil dari tunjuk ajar salah seorang pakcik dia seorang pemegang Ijazah Kedoktoran dalam bidang Pergubatan Akupuntur. Ikut cerita Malik lagi, pakcik dia ni seorang pengamal 'Feng Shui'. Hebat tak hebat pakcik Malik ni sebenarnya dia adalah seorang Jemaah Tabligh tetapi sedia menuntut serta mengkaji lagi tentang benda benda yang orang anggap menyalahi agama macam Feng Shui tadi tu lah.

Menurut pesanan pakciknya kata Malik lagi, batu kristal ni kalau direndam dalam air semalaman dan kemudian bawak mandi pagi esoknya... pergh!... sejuuuk dan nyaman sekali pak. Kata Malik lagi, boleh rasakan kesegarannya...waa cakap luuuu...kata dia. Saya lom cuba lagi la.

Malam tu saya bawak lah balik batu kristal terpilih sebab nak cuba bagai dikata. Garnet nama kristal tu dan warnanya merah hati, cantik lagi menawan. Menurut catitannya, batu ni bagus untuk orang lelaki..ehem. Saya tadah air satu besen penuh dan masukkan kristal Garnet tu dengan berhati hati...takut Aura dia hilang. Bila dah terendam kemas dalam air dan saya pun masuk tido. Malam tu hujan lebat pulak, wah! nyenyak betul dapat beradu. Esoknya bangkit pagi pagi terus nak cubalah mandi air rendaman kristal semalam. Cecah sikit air tu dulu dengan tangan..... argh... SEJOK GILER!.. Tang manalah pulak nyamannya air ni.... tak sempat saya nak rasa keseluruhan air sebesen tu, tangan saya dah pun bukak hot shower terlebih dahulu...he he.

2 comments:

umi_e said...

salam... cantik batu tu... buat buah rantai ok gak kan heheheheh :p

naha said...

Waalaikumsalam,

Permata Garnet maroon bercahaya;
Loket dipakai dari pagi,
Gantung kat Chiku memang bergaya;
Gantung kat Puannya manislah lagi.