Wednesday, January 28, 2009

Cari Batu Di Chennai

Dah dua hari berada di Chennai India, nama lama Madras. Kalu dulu2 nama Madras cuma terkenal kalau ke airport Subang, kini dah cecah kaki kat sini. Saya jadi peneman aka bodyguard kat girlfren saya disini. Sambil2 tu kira2nya honeymoon jugak lah kan, sebab anak2 semua tinggal.

Gilfren saya bekerja tapi saya ambil peluang untuk cari batu tak kiralah batu permata ke batu pelik ke. Kat sini yang menariknya batu2 yang cantik dibentuk untuk pemujaan jugak sebagai contoh batu di jadikan bentuk tuhan kaum yang beragama hindu. Bentuk2 gajah duduk, patung2 banyak ada kat sini. Batu yang saya cari masih belum jumpa lagi sebab setakat ni saya cuma berjalan ke tempat yang menjual secara retail.. mahal. Saya perlukan sesuatu yang menjual pada harga borong, barulah boleh ulang membeli lain kali.

Namun kalau ada peluang untuk beli, belilah sebab batu tu cantik dan murah berbanding harga kat tempat kita( bukan untuk saya) memang boleh. Kekadang tu, batu yang diorang pasang pada set yang tak cantik tu agak murah secara keseluruhan sekiranya diambil kira harga batunya sekali. Silver/perak memang murah, cuma takde taste orang kita, melayu Malaysia. Ok la nak gi jalan2 dulu lain kali cerita.

No comments: