Wednesday, October 17, 2012

Sandaran

Tasbih Akek Hitam 99 butir



Batu kristal dan permata selalu kita dengar dapat digunakan bagi merawat penyakit, melancarkan perjalanan darah dan pelbagai lagi kegunaan. Kadangkala ada juga kita terdengar orang memberi komen mengenai barang perhiasan kita.

Sesuatu yang sangat menggangu pemakai cincin, batu permata atau sebarang perhiasan tanpa disedari ialah apabila kita mendengar orang mengaitkan batu2 yang kita ada dengan unsur2 kepercayaan kepada kuasa barang itu seperti; ianya untuk kebal, ini batu pelindung, ini boleh bawa luck, ini bawak rezeki dan sebagainya.

Hematite




Tak banyak sikit kata2 ini tentu terbawa2 dalam fikiran kita untuk kita uji, test, perhati batu kita tadi untuk melihat sendiri samada apa yang diungkapkan itu benar2 berlaku. Kita ingin meneliti sendiri betapa berkesannya batu kita tadi dan kononnya dengan niat hanya untuk pengesahan sahaja.

Kristal dari Gua Gunung Keriang Kedah.


Sebenarnya inilah punca gelincirnya akidah tanpa kita sedari kerana telah ada sedetik perasaan untuk melihat kuasa lain selain dari terus bersandar kepada Allah.
Batu siput adalah sebahagian dari perhiasan dari lautan


Pesanan saya ialah jangan dipedulikan apa pun yang orang akan kata mengenai batu yang kita ada atau paling baik jangan sekali2 minta pendapat mengenai "kuasa" batu daripada sesiapa jua mengenai batu kita biarpun dia mungkin mengaku dirinya pakar. Cukuplah sekadar untuk mengetahui jenis batu atau agak2 harganya. Itu pun mengenai harga ini, kalaulah batu yang kita ada ini adalah pemberian dari seseorang, dengan menanya harganya ia boleh menimbulkan satu perasaan terkilan atau mungkin kecewa sekiranya harga yang kita jangkakan tidak bertepatan dengan harga yang dinyatakan, malah jauh rendah. Sekiranya berhajat untuk mengetahui khasiat batu pula, carilah yang berkaitan dengan penyakit dan bukan khasiat yang bersifat 'Nasib'..

Batu Nesan ini dikira batu juga kah?

Pakailah perhiasan yang kita ada dengan yakin ianya membantu meningkatkan penampilan kita. Saya kira ianya begitu..

Cincin Emas Batu Kecubung untuk wanita

No comments: