Monday, August 23, 2010

Pasang Gigi batu


'Dogter' Gigi Tepi Jalan

Gambar ni di ambil pada satu pagi Ahad di Kuala Lumpur. Rupa2 nya ada ramai Dogter2 gigi semacam ni. mereka mengambil upah mematikan gigi, mencabut gigi, menampal serta memasang gigi.

Kelihatan seorang pelanggan sedang dibuatkan sebatang gigi geraham. Dogter tadi akan memasang dawai kedalam gusi member tadi tu, lepas tu dia bancuh dua jenis serbuk dalam mangkuk kecil. Selepas digaul tepung tadi dengan air, ianya jadi likat macam chewing gum. Benda tu ditampal pada dawai yg dah ditanam dan dibentuk2 guna jari untuk dapatkan rupa gigi.

Selepas dibiar beberapa ketika maka terbentuk lah sebatang gigi baru yg keras macam batu.. murah je RM50. Kalau jumpa Dokter gigi betul mau mau repair sikit pun dah RM200.

Bayangkan jari2 dogter jalanan yg semuanya dtg dari Negara China tadi masuk ke mulut pelanggan.

ish..ish..ish.

2 comments:

Pak Man laksam said...

ish...ish....ish....tak sanggup .

naha said...

apa yg tak sanggup Pak Man, jari masuk mulut kita ke gigi batu?..hehehe