Tuesday, July 28, 2009

Motor Idaman



Lima malam lepas dapat mimpi menunggang sebuah motor besar yang cantik, sampai kini masih terbayang bayang bawak motor tu sambil melihat lihat pemandangan keliling. Motor tu memang cantik rupa bentuk macam dalam gambar kat atas ni lah.



Esoknya terus ke satu kedai motor ni untuk meninjau rupa motor secara lebih dekat dan kalau boleh tahu harganya sekali.. konon konon je lah. Tapi apa yang memyedihkan ialah bila salesman dia ni kondem/kritik gila2 pasal motor tu. Katanya bawak tak sedap la, lipat tak stabil la dan macam2 lagi. Lepas tu dia beria ia suruh saya tengok motor lain yang ada dalam showroom dia tu pulak... pasal apa? Sebab kedai tu tak jual motor yang saya minat tu dan dia pulak sekarang ni pakai motor yang dia nak jual sangat ni, bagus katanya... cheh!

Sepatutnya dia bantulah kita punya minat dulu, lepas tu baru la cerita pasal motor dia yang dia kata baik sangat tadi dan bukannya kondem bagai nak rak dari awal. hampeh! Kalau saya nak beli sepuluh biji untuk bagi2 kat orang pun dia sepatutnya tak perlu la risau, bukan gitu.

Hilang minat dan saya terus je balik. lain kali cari kedai lain pulak

3 comments:

Zabs said...

Salam Naha,
Tu pasallah dia jadi salesman, tak jadi tokehnya. Takpa ada banyak kedai lain lagi...

Nel said...

Bro kalau nak tanya yg baru rasernya ada lagi kat kedai moto dekat Roundabout Rothmans PJ, dlm RM108k kot.

Yg 2nd hand, kat Welly Batu Cave ader.

BTW,
aku tgh cari cincin Jarum Emas yg comel & modern design, ada tak?

tak nak yg design besar2 cam Tok Bomoh punya ...

naha said...

Pak Zabs, agaknya cam tu la jugak orang nengok kita bila kita beria ia sangat nak lupus brg kita kan.

Nel, tq, awak biker jugak ye, tahu pasal kedai2 tu. nanti saya survey.

saya ada cicin jarum mas yg comel dan simple, boleh la tengok dulu, sekarang ni ada promosi raya di PKNS Shah Alam, gerai C44.